BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 7, 2009

Aktiviti 2: Ulasan Jurnal

Using action research to teach student to manage team learning and improve teamwork satisfaction


Abstrak

Artikel ini mengkaji strategi yang boleh digunakan oleh pelajar untuk mambangunkan kemahiran dalam menguruskan kumpulan pembelajaran. Dua kumpulan pelajar pengurusan tahun 2 telah mengambil bahagian dalam projek kajian tindakan ini. Pelajar-pelajar ini telah diberi pendidikan mengenai pembangnan pasukan, pengurusan proses dan konflik dan bangaimana untuk mengulas serta menaikkan pembangunan proses-proses pasukan dan pengurusan konflik dan bagaimana bagi mengkaji semula dan meningkatkan pembentukan pasukan.

Pendekataan ini disokong oleh tenaga pendidik dan pelajar digalakkan untuk belajar bagaimana tingkah laku mereka menyumbang kepada keberkesanan pasukan. Pendekatan in menggalakkan penglibatan pelajar apabila masalah sesuatu masalah berlaku.

Keputusan menunjukkan apabila pelajar diajar untuk menguruskan proses kerjasama dan tanggungjawab dalam pengurusan konflik dan hubungan antara pasukan, didapati konflik dan hubungan sosial berkurangan dan berpuas hati dengan hasil pembelajaran.


Objektif Kajian

Menyiasat strategi yang boleh digunakan oleh pelajar untuk mempertingkatkan kemahiran dalam menguruskan pembelajaran kumpulan



Jurnal: An action research exploration integrating student choice and arts activities in a sixth grade social studies classroom

Abstrak

Kajian yang dibuat untuk melihat hasil daripada penggabungan aktiviti seni dalam pengajian sosial boleh meningkatkn penglibatan dan motivasi pelajar dan memberi kesan kepada pencapaian pelajar.rancangan pengajaran awal mendapati pemikiran kreatif pelajar dapat ditingkatkan semasa penggabungan aktiviti seni dan diubah mengikut pandangan guru dan maklum balas pelajar.

Namun begitu, keputusan mendapati dengan memberikan pelajar pilihan mengenai jenis aktiviti untuk diselesaikan memberi impak yang baik kepada motivasi serta penglibatan mereka.kebanyakan markah pelajar pengajian sosial meningkat dan ini membuktikan penggabungan seni ini berkesan


Teacher Research: Challenging Our assumptions


Projek penyelidikan guru untuk memperbaiki kefahaman pelajar tentang hukum gas dalam kelas kimia sekolah menengah.


Mengunakan kaedah kurikulum berasaskan penyelidikan. Pelajar perlu meneroka sendiri pengetahuan yang berkaitan dengan topik yang dipelajari. Aktiviti ’hands-on’ ini dilihat dapat memberikan pelajar pemahaman yang lebih mengenai fakta dan konsep melalui eksperimen dan tugasan yang dijalankan.



0 comments: